The Portuguese Entrepreneurial Association (AEP) organizes on the 8th and 9th of February two workshops that aims presenting the business opportunities of two markets, in order to contribute to a learning and a more direct contact of the national companies with the specificities of some markets.
The first meeting, held on February 8, regards Uzbekistan and is organized in partnership with the Chamber of Commerce and Industry of Uzbekistan.
The second, to be held on February 9, concerns business opportunities in Malaysia and is organized in partnership with the MIDA – Malaysian Investment Development Authority.
Uzbekistan is the world’s second largest cotton exporter, a major producer of gold and natural gas, chemical products and machinery. Concerning foreign policy, the objective is to increase the country’s role in international politics, through the development of a sustainable and dynamic economy.
With 30 million inhabitants and strategically located, Malaysia has natural resources, a high technology industry and a strong manufactured goods export. The Malaysian economy has grown annually, on average, at a rate of 4.7%, positioned as the fifth most competitive economy in Asia.
Workshops da AEP apresentam mercados com oportunidades de negócio
AEP – Associação Empresarial de Portugal organiza nos dias 8 e 9 de fevereiro dois workshops com o objetivo de dar a conhecer as oportunidades de negócios de dois mercados, por forma a contribuir para uma aprendizagem e um contacto mais direto das empresas nacionais com as especificidades de alguns mercados.
O primeiro encontro, que se realiza no dia 8 de fevereiro, é sobre o Uzbequistão e é organizado em parceria com a Câmara de Comércio e Indústria do Uzbequistão.
O segundo, que acontecerá no dia 9 de fevereiro, irá abordar as oportunidades de negócio na Malásia e é organizado em parceria com a MIDA – Malaysian Investment Development Authority.
O Uzbequistão é o segundo maior exportador de algodão no mundo, um grande produtor de ouro e gás natural e de produtos químicos e maquinaria. Ao nível da política externa, o objetivo passa por incrementar o papel do país na política internacional, através do desenvolvimento de uma economia sustentável e dinâmica.
Com 30 milhões de habitantes e estrategicamente localizada, a Malásia possui recursos naturais, uma indústria de alta tecnologia e apresenta uma forte exportação de produtos manufaturados. A economia malaia tem crescido anualmente, em média, a um ritmo do 4,7%, posicionando-se como a quinta economia mais competitiva de toda a Ásia.